Понеділок | 28.09.2020 | 19:28

Вітаю Вас Гість
 
Головна Реєстрація Вхід
Вітаємо вас на офіційному сайті Лозівського дошкільного навчального закладу
(ясла-садок) комбінованого типу № 13 «Росинка»
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Партнерська взаємодія з дитиною: підготовка до школи в ДНЗ і вдома


Психологічну готовність до школи визначають психологи, але часто батьки не розуміють, що означає термін «психологічна готовність».

По-перше, це готовність дитини до нової соціальної ролі, до статусу школяра.

Більшість дітей наприкінці дошкільного віку прагне стати школярами, орієнтуючись в основному на зовнішні ознаки шкільного життя – портфель, форма, уроки, власний стіл, нові друзі тощо. Але, щоб дитина успішно навчалась, необхідне її власне бажання пізнавати щось нове, вчитися, мати «серйозну» справу, відповідальні доручення. На появу такого бажання впливає ставлення близьких дорослих (батьків) до навчання як до важливої діяльності, важливішої, ніж гра дошкільника.

По-друге, це вміння дитини регулювати свою поведінку.

Дитина повинна дотримуватись правил, вимог, встановлених учителем, певних нормативів поведінки, цілеспрямовано сприймати, запам’ятовувати інформацію, вміти долати посильні труднощі, дотримуватися інструкції, спрямовувати свою активність на розв’язання навчальних завдань тощо.

Третім показником психологічної готовності до навчання є загальний рівень розумового розвитку, а також рівні володіння вміннями і навичками, які допоможуть дитині вивчати ті чи інші предмети. Дитина має прийти до школи з досить високим колом знань про навколишній світ, з розвиненими сприйманням і мисленням (вміти аналізувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати матеріал), а також дитина повинна володіти початковими навчальними уміннями (пам’ятати завдання, вибирати найефективніший спосіб виконання, критично оцінювати результат).

Останнє, що має значення для ефективної адаптації дитини до умов навчання – це вміння будувати свої взаємини з учителем та однолітками.

Дитина повинна вміти спокійно і по-діловому звернутись до дорослого із запитанням, попросити у товариша допомоги або запропонувати свою, узгодити свої інтереси з інтересами партнерів у грі чи іншому виді діяльності.

Таким чином, психологічна готовність до шкільного навчання – це різнобічна характеристика дитини, за допомогою якої можна дістати уявлення про рівень загального розвитку майбутнього школяра, про ті психологічні якості, які матимуть вирішальне значення для успішності на початковому етапі навчання.

І батьки можуть допомогти своїй дитині адаптуватися в подальшому до навчання, розвиваючи її певні вміння та якості.

У 6-річних, а часто і у 7-річних дітей ще зберігаються притаманні дошкільникам вікові особливості:

- у них домінує мимовільна пам'ять, внаслідок чого запам’ятовується не те, що потрібно, а те, що цікаво;
- увага звертається на все яскраве, кольорове, дитина не може зосереджуватися на роботі довше 15 – 20 хв.;
- прагне вивчати все передусім наочно-дієвим та наочно-образним способом, безпосередньо виконуючи дії з предметами або уявляючи ці предмети.

На початку навчання процес сприймання у дітей досить розвинутий, у них висока гострота зору та слуху, вони добре орієнтуються в кольорах тощо. Однак їхнє сприймання ще надто емоційне, недиференційоване.

Батьки можуть розвивати спостережливість дитини за допомогою таких вправ:

«Запам’ятай послідовність»

Перед дитиною у певному порядку (так, щоб вона не бачила) в ряд викладаються різні предмети. Дитина деякий час (20-40 сек.) дивиться на них, після чого їх перемішують. Завдання дитини: відновити послідовність.

«Знайди предмети одного кольору»

Дитина, озирнувшись навколо себе впродовж 15-20 сек., повинна назвати якомога більше предметів певного кольору.

«Розрізні картинки»

Картинка із зображенням будь-якого предмета, відомого дитині (машина, людина, собака тощо) розрізається на кілька частин (кількість поступово збільшується від 2 до 10). Спочатку дитині показують складену картинку, потім її частинки розсовують, перемішують і пропонують дитині скласти картинку заново. Завдання можна ускладнити, розрізавши картинку не по прямих лініях або не показуючи складену картинку.
Характерною віковою особливістю молодших школярів є нерозвинута увага. У них домінує мимовільна увага, спрямована на нові, несподівані та захоплюючі предмети. До того ж увага у молодших школярів, як правило, не стійка.

Стійкості та довільності уваги можна досягти такими вправами:

Вправа № 1 У газеті, у старій книзі на одній із сторінок закреслювати олівцем або ручкою усі букви «а», намагаючись не пропускати їх. Завдання можна ускладнити, попросивши одночасно із закресленням букви «а», обводити у кружечок всі букви «к».

Вправа № 2 Дитині пропонується уважно оглянути кімнату і знайти 7 предметів: - які містять геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник); - які виготовлені з певних матеріалів (дерево, скло, метал, пластмаса).

Вправа № 3 Дитина повинна пройти лабіринт (спочатку показуючи олівцем шлях проходження лабіринту, а потім лише слідкуючи очима). Лабіринти можна взяти у дитячих журналах, збірках сканвордів, головоломок тощо.

«Знайди відмінності»

Використовуйте стандартні картинки з дитячих журналів, де завданням є знаходження відмінностей малюнків. Вищезгадані вправи мають подаватися дитині не як навчання, а як цікаві захоплюючі ігри і починатися словами: «А давай пограємо!».
Календар
«  Вересень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Архів записів

Система OrphusСистема Orphus Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія
Корисні посилання
Управління освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області
Педпреса
Департамент науки i освiти Харківської обласної державної адміністрації
Міністерство Внутрішніх справ України
Веб-простір безпеки

Офіційний сайт Лозівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 13 «Росинка» © 2020